Activity

  • Thiesen Holmes posted an update 1 year, 4 months ago

    دقت نمایید که طول کابل به اندازه لازم بلند باشد تا فاصله گوشی در دست شما و تلویزیون را کفایت کند. HDMI مخفف عبارت High Definition Multimedia Interface به معنی «رابط چندرسانه‌ای با وضوح بالا» است. از آن‌جا که قیمت به صرفه‌ای دارد و به راحتی در دسترس همگان است گزینه بسیار خوبی برای اکثر گوشی‌ها محسوب می‌شود.

    البته این روش را می‌توان برای تلویزیون‌های هوشمند نیز بکار برد، چون در برخی مواقع ممکنست وای‌فای کار نکند، یا اینکه اتصال وایرلس مشکل داشته باشد. اینکه نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با کدام روش انجام شود، بستگی زیادی به مدل گوشی و تلویزیون دارد، اما به طور کلی تمام این روش‌ها یک هدف دارند و آن‌ هم اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل است. بسته به کاربران و نوع دستگاهی که از آن استفاده می کنند، روش های مختلفی برای اشتراک تصویر یا انتقال محتوا وجود دارد. برای مثال برای اتصال گوشی به صفحه نمایش بزرگ تر که همان تلویزیون است از کابل های HDMI، USB و یا مبدل های دارای سیم و بی سیم که در بازار موجود هستند استفاده می شود. یک برنامه کاربردی دیگر برای ارسال فایل ها از گوشی به تلویزیون است.

    علاوه بر این شما می‌توانید آداپتور AV و یا VGA را با توجه به ورودی که نمایشگر تلویزیون شما پشتیبانی می‌کند، انتخاب کنید. اتصال گوشی به تلویزیون با کابل، برخلاف بیشتر روش‌های بدون سیم، یک ارتباط پایدار و بدون تاخیر را برای شما فراهم می‌آورد. این موضوع به خصوص برای زمان‌هایی که قصد بازی کردن با گوشی خود و انتقال صفحه بازی به تلویزیون را دارید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در عین حال ممکن است وجود کابل‌ها شما را محدود کنند و مزاحمت‌هایی برای شما به همراه داشته باشند.

    اتصال گوشی به تلویزیون با کابل شارژر شما صاحب آیفون ۵ یا جدیدتر باشید ، آن دارای یک کانکتور لایتنینگ است. برای اتصال آیفون خود به تلویزیون به آداپتور دیجیتال AV Lightning برای خروجی HDMI یا آداپتور Lightning به VGA در صورت داشتن صفحه نمایش VGA نیاز دارید. اتصال یک تلفن به تلویزیون شما آنقدرها که فکر می کنید ساده نیست. این که آیا شما می خواهید از Netflix لذت ببرید ، عکس ها را به اشتراک بگذارید ، یا از آن برای مشاغل خانگی استفاده کنید ، وصل کردن کابل بین تلفن و تلویزیون می تواند مشکل باشد. اما این غیرممکن نیست ، بلکه همه چیز در انتخاب کابل مناسب است.

    سلام اطلاعات خیلی زیبا و خوبی است ولی متاسفانه در سطح شهر از ۱۰۰نفر ۹۵ نفر نمی دانند کابل mhl چیست و کدام گوشی انرا ساپورت میکنه . خودم یه گوشی j7 سامسونگ دارم ولی تاکنون نتونستم ازش تصویر تلویزونی با کابل mhl بگیرم . من گوشی سامسونگ j دارم اما نمیدونم چجوری باید به تلویزیون وصلش کنم اگه کمکم کنید ممنون میشم. ■ حواستون باشه که شما گوشی رو به تلویزیون وصل کردید ، پس همه چیزی که تو موبایل اجرایی باشه تو تلویزیون هم اجرا میشه .

    مشکل زمانی است که بخواهید مثلا یک گوشی هوشمند سامسونگ را به یک تلویزیون محصول شرکت ال جی متصل کنید که این اتصال با مشکلاتی مواجه خواهد شد. بنابراین دستگاه هایی که میراکست را پشتیبانی می کنند در اتصال با دستگاه های سایر شرکت ها و برندها دارای نواقصی هستند و به نظر می رسد این استاندارد در عمل زیاد موفق نبوده است. در مقاله ی اتصال آیفون به تلویزیونبه آموزش نحوه اتصال آیفون به تلویزیون پرداختیم. اکنون در این بخش به موضوع اتصال گوشی های هوشمند اندرویدی به تلویزیون خواهیم پرداخت. در این مقاله به معرفی راه‌های مختلف اتصال گوشی به تلویزیون پرداخته شد.

    بد نیست بدانید که بسیاری ترجیح می‌دهند به جای استفاده از کابل اچ‌دی‌ام‌ای از روش‌های اتصال تلفن همراه به تلویزیون بدون استفاده از وای فای استفاده کنند که مزایای و معایب خود را دارد. برای اتصال آیفون خود به تلویزیون، به آداپتور AV دیجیتال لایتنینگ برای خروجی‌های HDMI یا آداپتور لایتنینگ به VGA در صورتی که صفحه نمایش VGA قدیمی دارید، نیاز دارید. دستگاه‌های قدیمی‌تر iOS با درگاه ۳۰ پین قدیمی در عوض از آداپتور ۳۰ پین VGA استفاده می‌کنند. یکی دیگر از شیوه‌های کاربردی جهت اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون استفاده از کابل hdmi می‌باشد. برای این منظور شما احتیاج به یک کابل استاندارد hdmi دارید.

    این قابلیت در گوشی های اپل با عنوان Airplay شناخته می شود و در گوشی های شیائومی نیز با عنوان Miracast یا Screen Mirroring در تنظیمات گوشی تعبیه شده است. سپس به منظور شناسایی تلفن همراه به عنوان یک حافظه ی فلش توسط تلویزیون در منوی ” Use USB For ” گزینه ی File Transfer را انتخاب نمایید. پس از انتخاب گزینه Phone Aspect Ratio، گزینه Full Screen on Connected Device را انتخاب کنید. به این ترتیب تصویر گوشی به صورت Full Screen روی تلویزیون شما نمایش داده می‌شود. با استفاده از ابزارها و روش‌هایی مشابه، قادر به متصل کردن تبلت آی او اسی خود به تلویزیون خواهید بود. تنها در آیپد 3 و به قبل مجبور به استفاده از کابل 30 پین هستید، چرا که آیپدهای بعد از آن از کابل لایتنینگ استفاده می‌کنند.

    البته کابل های MHL دو مدل Active و Passive دارند که در مدل اکتیو علاوه بر دو کابل برای اتصال به موبایل و تلویزیون، یک کابل یو اس بی برای اتصال به منبع تغذیه و تامین انرژی نیز وجود دارد. کابل MHL مخفف Mobile High-definition Link به معنای اتصال موبایل با کیفیت بالا است که تصویر صفحه نمایش موبایل را به صفحه تلویزیون انتقال می دهد. راه های انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون، همانند دیگر راه های ارتباطی بین وسایل های مختلف به ۲ گروه با سیم و بی سیم تقسیم می شود.

    ✔️ از آنجاییکه تلویزیون‌های قدیمی اینترنت ندارند و همچنین از دانگل نیز پشتیبانی نمی‌کنند، باید برای این کار سیم‌ها و آداپتور مناسب را خریداری کنید. اگر نمی‌دانید چه وسایلی برای این کار لازمست به این مقاله مراجعه کنید. یکی از قابلیت‌های جالب تلویزیون‌های سامسونگ این است که به بلوتوث مجهز هستند.

    در دستگاه اندرویدی، به احتمال زیاد می‌بایست تنظیمات نحوه اتصال کابل یو اس بی را به Transfer files و یا Transfer photos تغییر دهید. برای این کار، پنل نوتفیکیشن را بعد از اتصال کابل به گوشی پایین کشیده و سپس بر روی نوتیفیکیشن مربوط به اعلام وصل بودن کابل به گوشی ضربه بزنید تا گزینه‌های موجود نمایش داده شوند. برای اتصال گوشی به تلویزیون به یک آداپتور لایتنینگ دیجیتال AV برای خروجی اچ دی ام آی و یا آداپتور وی جی ای لایتنینگ به منظور اتصال به نمایشگرهای دارای این پورت نیاز دارید. اگر گوشی اندروید دارید، می‌توانید از اندرویدباکس که یک ابزار جمع و جور و کاربردی به اندازه کف دست است استفاده کنید. با این وسیله دیگر نیازی به کابل یا فلش برای اتصال به تلویزیون ندارید و می‌توانید فیلمهای مورد علاقه خود را به راحتی در تلویزیون مشاهده کنید و از انجام بازی لذت ببرید. با استفاده از قابلیت Airplay آیفون و Apple TV، به راحتی اتصال آیفون به تلویزیون انجام می شود.