Activity

  • Frank Aguilar posted an update 1 year, 6 months ago

    متخصصان ما در این مرکز با ارائه مشاوره و خدمات توانبخشی با بالاترین کیفیت و براساس متدهای روز دنیا سعی خود را برای حداکثر کمک به بهبود شرایط مراجعه کنندگان گرامی می کنند. در این نوع فعالیت اطلاعات حسی که برا ی یک رفتار از قسمت های مختلف مغز لازم است را بام یکسان کرده در نتیجه یک رفتار تطبیقی شکل می گیرد مانند بازی کردن با هم گروهی های خود . تمامی حقوق این وب سایت برای مرکز تخصصی روانشناسی توانبخشی کودکان و نوجوانان پارسا محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. با این حال، اختلالات یادگیری ناشی از این شرایط نیست و همچنین ناشی از تأثیرات محیطی مانند تفاوت های فرهنگی یا آموزش نامناسب نیست.

    اتاق های حسی مکان هایی هستند که افراد می توانند برای احساس امنیت به آنجا بروند.این اتاق ها اغلب دارای ابزاری برای کمک به تشنج زدایی و ایجاد حس آرامش هستند. استفاده از این مفهوم ساده به کاهش چشمگیر سطح انزوا و خودخوری در برخی از بخش ها کمک کرده است. و هرگونه بیماری ها و اختلالات و عارضه هایی که باعث مشکل در روند رشد شناختی و ذهنی کودک شوند. چهارمین تغییر در شناخت این است که تفکر تمایل دارد چند بعدی شود، نه اینکه محدود به یک موضوع واحد باشد.

    علاوه بر ارزیابی در هر جلسه لازم است به صورت دوره‌ای ارزیابی‌های مجدد انجام شود. نکته مهم دیگر این است که توانبخشی معمولا پروسه‌ای زمان‌بر است و نباید انتظار داشته باشید که بعد از چند جلسه محدود تمامی مشکلات فرد رفع شده باشد. شناسایی نقاط ضعف کودک در انجام فعالیت ها و بهبود توانایی های کودک در جهت افزایش استقلال در انجام امور عادی خود از اهداف مهم کاردرمانی ذهنی است. کاردرمانی ذهنی در زمینه مفهوم زمان و مکان، ارتباط اجتماعی و روش های صحیح ارتباط کلامی و غیر کلامی، مهارت های دوست یابی و بازی ،آموزش مهارت های مراقبت از خود در جامعه فعالیت می نماید. برای دریافت خدمات کاردرمانی ذهنی در اصفهان می تواند به کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی رشد مراجعه بفرمایید.

    از جمله زمینه های رشد شناختی می توان به پردازش اطلاعات، هوش، استدلال، رشد زبان و حافظه اشاره کرد. کاردرمانی ذهنی یک بحث بسیار گسترده است که برای هر بیماری آن می‌توان یک کتاب جداگانه نوشت. ما در این نوشته سعی کردیم این مفهوم را تعریف کرده و اهداف و بخش‌های مختلف آن را با شما به اشتراک بگذاریم. شناخت عملکردی این است که چگونه یک فرد از مهارت های تفکر و پردازش خود برای انجام فعالیت های روزمره در محیط های کلینیکی و زندگی در جامعه استفاده و آن ها را با هم ادغام می کند.

    تجهیزاتی مانند وسایل استحمام و اسپلینت و صندلی چرخدار می‌ تواند تجهیزات مناسبی برای بهبود وضعیت و بهبود مهارت های روزانه و اجتماعی افراد به حساب آید. لذا در امر آموزش کودکان باید به این ارتباط توجه داشت و مهارت جدید باید با مهارت دانش قبلی مربوط باشد و به تدریج بر دشواری و دقت آن افزوده شود. افزایش تحریک پذیری حسی کودک می تواند به بهبود مهارت های ذهنی_درکی وی کمک کند که این کار با استفاده از تکنیک های کاردرمانی ذهنی امکان پذیر است.

    کاردرمانی ذهنی در تهران یکی از راهکارهایی است که به این افراد پیشنهاد می‌ دهیم. این افراد می توانند بدون آنکه نگران رفت و آمد باشند بیماران خود را در خانه نگه دارند و از کاردرمانگر ها بخواهند که به خانه آنها بیایند و به آنها کمک کنند تا بیمارانشان را بهبود ببخشند‌. در مراکز ما، دکتر متخصص کاردرمانی در حوزه کاردرمانی ذهنی سعی می‌ کند تحولات بسیار مثبتی را در زندگی افرادی که مشکلات ذهنی دارند ایجاد نماید. آنها مجموعه ای از تغییرات را در زندگی این افراد ایجاد می نمایند تا بتوانند سطح درمان این افراد و تحریک پذیری آنها را بالا ببرند تا بیمار موفق شود که از همه حواس خود به طور کامل استفاده نماید و به زندگی عادی بازگردد. در این بخش کاردرمانگران با توجه به سطح ذهنی کودک به تقویت مهارت های شناختی ، ادراکی ، حافظه ، تعمیم و تفکر انتزاعی ، دستور پذیری ، تحمل کاری و اصلاح اختلالات رفتاری کودکان می پردازند. در کاردرمانی ذهنی لازم است بعد از مدتی که درمان‌ها انجام شد، ارزیابی مجدد انجام شود.

    به همین دلیل سعی می‌شود مشکلات به اجزا کوچک‌تری تقسیم شوند تا تغییر آن‌ها راحت‌تر باشد. همچنین این رویکرد در تلاش است با تغییر محتوای تفکر فرد رفتارهای وی را اصلاح کند. درمان شناختی رفتاری به جای تمرکز روی مشکلات گذشته، تلاش می‌کند تا معضلات کنونی فرد را حل کند. بازی درمانی علاوه بر ساده کردن بیان احساسات کودک و ارتباط گیری به کودک کمک می‌کند که نقش‌های جدیدی را تجربه کند.

    اگرچه این روش محدودیت های خود را دارد و مشابه های زیادی دارد که از اندازه گیری های سختگیرانه کمتری استفاده می کنند ، تست هوش بینه به عنوان روشی برای مقایسه هوش در سراسر جهان شناخته شده است. نوزادان از نظر جسمی مهارت بیشتری پیدا می کنند ، می توانند دنیای اطراف خود را با عمق بیشتری کشف کنند. نشستن ، چهار دست و پا رفتن و پیاده روی تنها برخی از نقاط عطف فیزیکی است که به نوزادان امکان می دهد درک ذهنی بیشتری از دنیای اطراف خود بدست آورند.

    کاردرمانی ذهنی نقش مهمی در تقویت مهارت های شناختی مانند توجه ، تمرکز ، حافظه ، ادراک ، تفکر انتزاعی، حل مسأله بهبود اختلالات رفتاری کودکان و بزرگسالان و … دارد. بسیاری از افراد به خاطر مشکلات ذهنی توانایی انجام عملکرد ها و فعالیت های روزانه را ندارند و حتی استقلال شخصی نیز در زندگی خود ندارند و باید تحت درمان قرار بگیرند. این گونه افراد باید تحت نظارت کاردرمانگر ها باشند تا طبق روش های درمانی آنها بتوانند وضعیت سلامتی خود را بهبود ببخشند. افرادی که مشکلاتی از قبیل بیماری‌ های جسمی و یا فشارهای روانی و یا اختلالات عاطفی و اختلالات مادرزادی دارند، در تمام گروه های سنی، می توانند تحت درمان کاردرمانی ذهنی قرار بگیرند. کاردرمانی ذهنی با هدف تقویت مهارتهای شناختی مانند توجه ، حافظه ، ادراک ، تفکر انتزاعی، حل مسأله ، دستور پذیری ، تحمل کاری ، تصميم گیری و قضاوت به کودکان و سایر افرادی که دچار مشکلاتی در این زمینه ها هستند ارائه می شود. یکی از بهترین تمرینات کاردرمانی ذهنی که باید در قدم اول برای بیماران انجام بشود Sensory motor approach می‌ باشد که رویکرد آن بیشتر در زمینه فعالیت های حرکتی می باشد و برای رفع فعالیت ها و اختلالات یادگیری حرکتی انجام می شود.

    در این حالت اگر اهداف تعیین شده در مراحل قبل کسب شده باشد ممکن است فرد ترخیص شود، در غیر این صورت اهداف جدید برای فرد تعیین خواهد شد. همچنین در صورتی که اهداف تعیین شده، به دست نیامده باشد، لازم است مراحل قبلی از اول مجددا انجام شود. در نظر داشته باشید که کاردرمانگر در هر جلسه یک ارزیابی از فرد انجام خواهد داد و بر اساس آن مراحل بعدی درمان را پایه ریزی می‌کند.

    همه ما تاکنون در بین اعضای خانواده و یا در جامعه اطراف خود کودکان و یا افراد بزرگسالی را دیده‌ایم که از نظر جسمی کاملاً سالم هستند ولی برای برقراری ارتباط با اطرافیان خود دچار مشکل می‌شوند. معمولاً این افراد با توجه به نوع و شدت اختلال خود به سختی منظور خود را به طرف مقابل رسانده و یا از یک همراه برای انتقال پیام استفاده می‌کنند. خوب است بدانید کار درمانی ذهنی برای تسهیل این مشکلات تعریف شده و در صورت آگاهی و استفاده از تکنیک‌های این روش درمانی تا حد زیادی می‌توان مشکل را برطرف کرد.

    کاردرمانی ذهنی در شرق تهران در خیابان دماوند از حیطه های مهم کاردرمانی در کودکان می باشد. این مشکلات زندگی کودک را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است توانایی های ارتباطی و عملکرد تحصیلی و زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار دهند. کاردرمانی ذهنی در خیابان دماوند تهران با ارزیابی کودکان؛ توانایی ها و محدودیت ها و ویژگی های هر کودک را مشخص می کند.

    اگر آنها ابزاری برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای شما ندارند ، می توانند به عنوان یک نیروی کمکی عمل کنند و شما را در دریافت کمک های لازم همیاری کنند. همانند سایربخش های کاردرمانی ، هدف اصلی کاردرمانی ذهنی کمک به افراد در مشارکت هرچه بیشتر در فعالیتهای روزمره است. کاردرمانگر فردی متخصص است که به افراد کم توان و ناتوان کمک می‌کند تا بتوانند با استفاده از تکنیک‌های کاردرمانی تا حد قابل قبولی به روال عادی زندگی خود بازگردند. این افراد با داشتن دانش کافی از جسم و روان انسان پس از ارزیابی کامل بیمار، برنامه‌ای برای آموزش وی تدوین می‌کنند. این برنامه‌ها متناسب با سن و نوع اختلال فرد کم توان بوده و تا حد زیادی علاقه بیمار نیز در آن درنظر گرفته می‌شود.

    پروسه ای است که طی آن کودک با استفاده از تجربیات گذشته و تعامل مستقیم با فعالیت و محیط، دانش خود را شکل می‌دهد در واقع اکتشاف فعالیت می‌باشد. از آنجا که کودکان در روند یادگیری بسیار فعال تر می شوند ، آنها همچنین شروع به طرح سوالاتی در مورد دنیای اطراف خود می کنند. از این گذشته ، محققان نمی توانند هر لحظه از نوزاد بپرسند که به چه چیزی فکر می کند.

    هدف از کاردرمانی ذهنی بهبود ضعف های کودکان در انجام کارهای ضروی و روزمره و تقویت توانمندیهای آن ها برای بهبود کیفیت زندگی آن ها و حضور موثرتر در جامعه است. کاردرمانی ذهنی در منزل ذهنی به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که بیشتر در مورد کمک به کودکان کم توان ذهنی و خانواده‌های آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع برنامه‌هایی که در کاردرمانی ذهنی برای هر کودک تدوین می‌شود به رابطه ذهن کودک کم توان با جسم، حرکت و گفتار او بسیار دقت شده و در همین راستا تمرینات آماده می‌شود. اختصاصا روی جنبه های شناختی( توجه، حافظه، حل مسأله، کاردهای اجرایی) متمرکز است.