Activity

  • Damsgaard McCarty posted an update 1 year, 4 months ago

    این قابلیت در گوشی های اپل با عنوان Airplay شناخته می شود و در گوشی های شیائومی نیز با عنوان Miracast یا Screen Mirroring در تنظیمات گوشی تعبیه شده است. سپس به منظور شناسایی تلفن همراه به عنوان یک حافظه ی فلش توسط تلویزیون در منوی ” Use USB For ” گزینه ی File Transfer را انتخاب نمایید. پس از انتخاب گزینه Phone Aspect Ratio، گزینه Full Screen on Connected Device را انتخاب کنید. به این ترتیب تصویر گوشی به صورت Full Screen روی تلویزیون شما نمایش داده می‌شود. با استفاده از ابزارها و روش‌هایی مشابه، قادر به متصل کردن تبلت آی او اسی خود به تلویزیون خواهید بود. تنها در آیپد 3 و به قبل مجبور به استفاده از کابل 30 پین هستید، چرا که آیپدهای بعد از آن از کابل لایتنینگ استفاده می‌کنند.

    برای استفاده از Miracast باید هر دو دستگاه گوشی و تلویزیون از این فناوری پشتیبانی کنند. کمپانی‌های سازنده گوشی موبایل فناوری Miracast را در دسته‌های مختلفی نظیر Display یا Connection & Sharing و یا Connectivity قرار داده‌ اند. در صفحه جدید باید گزینه Full screen on connected device را فعال کنید تا نمایش تصویر در تلویزیون به صورت تمام‌صفحه باشد. تلویزیون را روشن نموده و از قسمت منوی تنظیمات، گزینه اتصال میراکست را فعال کنید.

    برای اتصال گوشی به تلویزیون با کابل شارژر ، شما به کابل USB و تبدیل تایپ سی به HDMI احتیاج دارید. در حال حاضر، اکثر گوشی‌های اندروید دارای درگاه تایپ سی هستند و ما هم فرض را بر این می‌گذاریم که کابل شما تایپ سی است. از آنجاییکه دیگر اکثر تلویزیون‌ها دارای خروجی HDMI هستند، حتماً تبدیل مربوطه را تهیه کنید.

    در کل هر گوشی موبایل هوشمند جدید می‌تواند به تلویزیون متصل شود و تصویر پخش کند. تمام گوشی‌های جدید، قابلیت به اشتراک‌گذاری تصویر به‌صورت بی‌سیم را دارند؛ اما شاید نام و روش اتصال در گوشی‌های مختلف فرق داشته باشد. به‌جز دو روشی که در بالا گفته شد، روش استاندارد و جدیدی برای تمامی دستگاه‌ها به‌وجود آمد که برای وصل کردن گوشی موبایل به انواع تلویزیون یا دستگاه‌های دیگر کاربرد دارد.

    گزینه Phone Aspect Ratio همان گزینه‌ای است که نسبت تصویر گوشی را تنظیم می‌کند. برای تنظیم اندازه صفحه، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید. به طور معمول یک کابل HDMI دارای ۳ سوکت است که شامل HDMI، USB و سوکت مریوط به گوشی است. واژه HDMI مخفف عبارت ” High Definition Multimedia Interface” به معنای “رابط چند رسانه‌ای با وضوح بالا” بوده و این روزها توسط اغلب دستگاه‌های مختلف پشتیبانی می‌شود.

    در آخر هم حالت نمایش تلویزیون خود را روی ورودی hdmi موردنظر قرار دهید. به همین راحتی از دیدن محتوای گوشی خود روی تلویزیون لذت ببرید. بهترین کابل اتصال گوشی به تلویزیون همان مبدل USB-C به HDMI است، اما اگر انتقال تصویر گوشی به تلویزیون با این مبدل برای شما امکان‌پذیر نبود باید یک مبدل MHL خریداری کنید. اگر یک گوشی قدیمی‌تر دارید که از درگاه Micro USB استفاده می‌کند باید برای وصل کردن گوشی از این روش استفاده کنید.

    اما در تلویزیون های جدیدتر و هوشمند سامسونگ، کدی 4 رقمی ظاهر می‌شود که آن را باید در گوشی خود وارد کرده تا اتصال کاملا انجام شود. قابلیت Miracast در گوشی های با سیستم عامل Android 4.2 Jelly Bean به بعد گنجانده شده است. این قابلیت با اتصال بی سیم مستقیم بین گوشی و تلویزیون شما کار می کند. هنگامی که اتصال برقرار شود، صفحه نمایش گوشی شما در تلویزیون نمایش داده می شود.

    روش‌های مختلفی برای اتصال گوشی به تلویزیون وجود دارد که در این مطلب به تمام آن‌ها پرداختیم. از نظر شما بهترین روش وصل کردن گوشی به تلویزیون کدام روش است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. مزیت متصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون از طریق شارژر یا همان کابل یو‌اس‌بی عدم مشکل تاخیر در دریافت و پردازش سیگنال های تصویر و فایل‌های صوتی می‌باشد. استفاده از کابل usb یکی از ساده‌ترین روش‌های اتصال گوشی‌های سامسونگ به تلفن تلویزیون بوده که همواره علاقمندان به برقراری اتصال فوق اولین راهکاری را که امتحان می‌کنند همین روش است. وصل كردن گوشی به تلویزیون سامسونگ و همچنین گوشی سامسونگ به تلویزیون امکانات متنوع و سرگرم کننده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

    برای مشاهده ی عکس کافی است که کابل شارژر گوشی را بیاوریم و تلویزیون و گوشی را به هم وصل نماییم. از روش های اتصال گوشی به تلویزیون از طریق شارژر می توان به فناوری MHL اشاره کرد. یعنی وصل کردن گوشی با موبایل با کابل MHL، این قابلیت باعث می شود تا دستگاه هایی که دارای این فناوری هستند به تلویزیون وصل شوند. اگر هم گوشی شما از MHL پشتیبانی نکرد، باید آداپتور MHL را تهیه کنید.

    برای استفاده از این قابلیت ابتدا لازم است تا از منو تنظیمات، گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید و سپس گزینه Wi‑Fi Direct را انتخاب کنید. پس از طی کردن این مرحله دستگاه شروع به جست‌وجو می‌کند و به دنبال دستگاه‌های اطراف خود می‌گردد. با انتخاب دستگاه مورد نظر، اتصال بین گوشی و تلویزیون برقرار می‌شود و شما می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های خود را در نمایشگر تلویزیون به تصویر بکشید و از تماشا آن در ابعادی بزرگ‌تر لذت ببرید. همچنین اگر تلویزیون شما از قابلیت Wi‑Fi Direct پشتیبانی نمی‌کند کافی است تا از آن برای انتقال فایل از گوشی به تلویزیون استفاده کنید و این‌گونه محتوا را به تلویزیون خود منتقل کنید و به تماشا آن مشغول شوید.

    اگر هردو از اتصال بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند کار شما بسیار راحت خواهد بود، در غیر این صورت باید با استفاده از کابل یا یک مبدل مناسب، گوشی و تلویزیون را به هم متصل کنید. بدی این برنامه اتصال موبایل به تلویزیون این است که کامپیوتری که در آن سرور ایجاد کردید باید هر موقع که خواستید محتوایی روی تلویزیون پخش کنید، روشن و به اینترنت متصل باشد. این برنامه محبوب هم یک برنامه وصل كردن گوشي به تلويزيون است هرچند روش کار آن کمی غیرمستقیم است.

    در این مرحله اگر همه‌چیز را درست انجام داده باشید، پیغامی نمایش داده می‌شود که از شما اجازه می‌خواهد، صفحه نمایش موبایل را روی تلویزیون به نمایش درآورد. برای فعال‌سازی Tap View در تلویزیون هوشمند خود ابتدا وارد منوی Setting تلویزیون شده و گزینه General را انتخاب کنید. اگر تلویزیون شما فاقد پورت USB است می‌توانید از شارژر موبایل خود استفاده کنید. نحوه وصل کردن یک آیفون به تلویزیون از طریق کابل یو اس بی تقریبا مشابه است، اما در اینجا به کابل‌های متفاوتی نیاز خواهید داشت.